Thursday 15 March 2012

Pemimpin Akhir Zaman?

hari ney aku nak cerita kat hangpa semua bagaimana pemimpin-pemimpin negara kita ikut pandangan aku.


sebenarnya aku tak da la ikut sangat bab politik nih,tapi aku di kejutkan dengan satu video. video mantan perdana menteri kita berkata tentang hukum hudud. tapi nak kate terkejut tak de la terkejut sangat.sebab ape?? sebab beliau jugak di gossipkan dengan kes2 ILLUMINATI. nak habaq kat hangpa semua pon aku tak berapa  nak yakin~

(link untuk video yg aku mksudkan)

aku akui yang beliau memang banyak sumbangan untuk negara kita. nk tulis lebih 2 muka surat kot.
btw pas kecoh video neyh ade la seorang pelajar dari Universiti Yarmouk (Hilal Asyraf nama dia)  tegur mantan PM neyh secara terbuka di fb sehingga dapat 4+++ gak like dan 1+++ share.
Lantas mantan PM kita memberi respon lalu mengajukan soalan2 yang aku rase pelajar2 syariah islamiah dan al-Quran Sunnah tingkatan 5 pon boleh jawab.Pemimpin yg ego!  kalau betul sendiri tak tahu tentang sesuatu mengenai agama akui je la.jgn jadi bodoh sombong untuk mengaku tidak tahu sesuatu hal agama.bagi aku la,beliau mmg tak layak dijadikan role model rakyat2 malaysia.nak tanya asal tak tanya terus kat  Ust.Azhar Idrus ke..memang dapat jawapan Kow2 punye. :D
Hilal Asyraf ney da menjawab soalan Mantan PM neyh..harap beliau puas dengan jawapan tersebut.kalau nk tengok click link neyh..

aku penah terdengar 1 hadis yang mengatakan seorang pemimpin yang bagus tahu tentang hal-hal agama,tidak tinggal solat dan adil.tapi aku tataw hadis yang mana. dan pada masa yang sama, ibu aku sendiri bagitahu kat aku yang Mantan PM neyh pernah bagi ceramah melarang pelajar-pelajar Universiti untuk bangun solat malam. secara logik kita di negara islam,mengapa pemimpin yang BESAR kuasa dalam negara melarang pelajar untuk bangun solat malam? bukankah itu sunnah nabi?

Perdana menteri kita yang sekarang pulak, aku rasa setakat neyh ok tak ok je.cuma nasihat la sikit kat isteri sendiri.ade ke patut buat event islamic tapi buat fesyen show tak tutup aurat??plus kat pakaian tu ade nama nabi Muhammad SAW. tak ke menghina??Astaghfirullah.banyak2 mengucap.
dan patut ke seorang pemimpin menghabiskan duit rakyat untuk kepentingan diri sendiri?sanggup tidor kat hotel yang bayaran ratus ribu satu malam tanpa memikirkan ade rakyat yang masih tiada tempat tinggal.kalau macam ney la gaya sampai kiamat negara kita takkan mencapai taraf negara maju.

Lastly aku juz nak cakap ni hanya pandangan aku semata-mata.pandangan seorang rakyat terhadap pemimpin yang rakyat kita sendiri pilih untuk memimpin negara.Kalau boleh aku nk ustaz azhar idrus jadi PM untuk pilihanraya pasni.boleh ke?? :P

1 Feedback:

aishah said...

nIcE ( Y )

Post a Comment